گیرنه در قبرس شمالی

Girne

خانه رویایی خود را در گیرنه انتخاب کنید

گیرنه در جنوب با نیکوزیا و در شرق و جنوب شرقی با فاماگوستا هم مرز است. گيرنه بخش اعظم ساحل شمالی قبرس را شامل می شود. اهالي قبرس شمالي ، شهر گيرنه را به كايرنيا kyrenia ميخوانند. جمعيت شهر گيرنه حدود 75000 نفر ميباشد .

شهر گیرنه محبوب ترین شهر تعطیلات است و بنابراین قلب گردشگری قبرس شمالی است. با وجود این ، بسیاری از مهاجران ، عمدتا بریتانیایی ، این شهر را برای اقامت دائم خود انتخاب می کنند. شهر گیرنه دارای زیرساخت های توسعه یافته ، سیستم حمل و نقل عمومی و خصوصی، و همچنین شرکت های مختلف اجاره اتومبیل ، سیستم جاده مناسب ، تعداد زیادی بیمارستان ، دانشگاه ، مدرسه و کودکستان است.

تاریخچه شهر گیرنه

در قبرس ، تاریخ و مدرنیته با یکدیگر گره خورده اند و در کنار یکدیگر وجود دارند.بندرشهر گیرنه زیبا ترین بندر است که در یک طرف آن راهی فوق العاده به فانوس دریایی وجود داردو در طرف دیگر بارها و رستوران های معتبری در ساحل دریا وجود دارد. در قسمت قدیمی گیرنه انواع بوتیک های سوغاتی با منحصر به فردترین هدایای قابل تصور را می یابید بسیاری از آنها توسط مردم محلی از محصولات محلی مانند صابون روغن زیتون ، کرم های زیتون و یاسمن ، لامپ های کدو تنبل یا شاخه های ساحل Alagadi ، ظروف آشپزی چوبی زیتون ، صندوق های چوبی ، کفش های چرمی سنتی ، نقاشی های هنرمندان محلی ساخته می شوند.

شهر گیرنه یک شهر زیبا است ، بخشی از آن به دلیل موقعیت ساحلی است که می توانید از هر نقطه از شهر مناظر دریای مدیترانه را تماشا کنید و لذت ببرید. سواحل بسیاری وجود دارد که شایسته توجه شما هستند ، از جمله Escape Beach Club ، ساحل Alagadi ، Camelot Beach ، Denizkizi Beach. اکثر هتل ها ، حتی کوچکترین هتل های بوتیک ، سواحل اختصاصی خود را دارند تا راحتی شما را در تعطیلات قبرس تضمین کنند.

اولین هتل قبرس در گيرنه ساخته شد. اولین هتل در آغاز سال 1906 در اینجا ساخته شد و “Actaeon” نامگذاری شد. از آن زمان ، این شهر موقعیت خود را تقویت کرده است و در حال حاضر بیش از 90 هتل دارد.

دانشگاه گيرنه :دانشگاه آمريكايي گيرنه ، Girne American Universityواقع در شهر گيرنه است . جهت دريافت اطلاعات بيشتر كليك كنيد .

جاذبه های گیرنه

صومعه Bellapais

صومعه Bellapais توسط افرادی که در قرن سیزدهم از اورشلیم گریخته بودند تأسیس شد. با این حال صومعه هنوز ظاهر نهایی خود را پیدا نکرده است. Bellapais ، مانند بسیاری از مکانهای تاریخی دیگر در قبرس ، یک پروژه بزرگ است که توسط تمام فاتحانی که از این جزایر بازدید کرده اند به پایان رسیده و هر یک از آنها بخشی از فرهنگ و دیدگاه خود را به تصویر جزیره اضافه می کنند. بعنوان مثال ، در اینجا صومعه ها و یک سفره خانه بعداً ، در قرن 14 اضافه شد. حتی نام صومعه در طول گذر زمان دائماً تغییر کرده است – “ابی سفید” ، “ابی صلح” ، “سرزمین زیبا”. در حال حاضر ، Bellapais یک مکان تاریخی محبوب در میان گردشگران و مردم محلی است. هنگام گذر از بوتیک های یادگاری بندر در گیرنه می توانید نقاشی های الهام گرفته از صومعه را پیدا کنید . بازدید از صومعه برای عموم آزاد است و مطمئناً ارزش بازدید را دارد. در قلمرو هتل رستوران هایی مانند “استیک و کباب خانه را خواهید یافت. با راحتی حال می توانید از فضای تاریخی لذت ببرید. علاوه بر این در اتاق غذاخوری سابق خود آکوستیک عالی دارد ، به همین دلیل سالن اغلب برای کنسرت ها و جشنواره های موسیقی استفاده می شود. نوازندگان از سراسر جهان می آیند تا در Bellapais برنامه اجرا کنند. این یک رویداد دیدنی است که هیچ کس نمی خواهد آن را از دست بدهد.

قلعه بوفوانتو

قلعه بوفوانتو یکی از سه قلعه است شهر گیرنه است، دو قلعه دیگر سنت هیلاریون و کانتارا هستند که به عنوان محور دفاع عمل می کردند. بوفوانتو 960 متر بالاتر از سطح دریا و 600 متر فاصله دارد. چشم اندازهای بالای آن خیره کننده است و به عنوان یک پاداش ، پس از صعود به آن ، احساس موفقیت خواهید کرد.همانند قلعه کانتارا ، اطلاعات دقیقی در مورد زمان ساخت بوفاونتو در دست نیست ، با این وجود این بنا در زمان حکومت بیزانس در این جزیره ساخته شده است. علاوه بر این ، در دوران لوزینن ، از این قلعه به عنوان زندان سیاسی استفاده می شد و “قلعه شیر” نامیده می شد. در زمان ونیزی ها ، این قلعه دیگر اهمیت استراتژیک سابق خود را نداشت و مستحکم شده بود.

قلعه گیرنه

قلعه گیرنه كه در بندر گیرنه واقع شده و براي محافظت از شهر در برابر حملات طراحي شده است ، توسط روميان در قرن اول ميلادي ساخته شد و سپس توسط ونیزی ها در قرن پانزدهم اصلاح گرديد. این قلعه به خوبی حفظ شده و برای عموم آزاد است. این قلعه ترکیبی پیچیده از سبک ها است و ارزش بازدید را دارد. هنگامی که وارد قلعه می شوید ، از بالای پل خندق منتهی به دروازه شمال غربی آن ، در داخل موزه کشتی شکسته را مشاهده خواهید کرد که بقایای یک کشتی تجاری یونانی را که یکی از قدیمی ترین کشتی ها به حساب می آید ، به نمایش می گذارد. همچنین یک مسجد قرن دوازدهم ، مقبره دریاسالار عثمانی ، سادیک پاشا ، سیاه چال هایی که زندانیان در آن نگهداری می شدند ، موزه سربازان و البته یک فروشگاه سوغات و کافه وجود دارد. در مجموع 4 موزه در زیر “سقف” قلعه گیرنه وجود دارد. اگر می خواهید یک روز کامل را به مطالعه تاریخ بپردازید ، قلعه گیرنه جای مناسبی برای شماست.

ساحل لاک پشت

ساحل لاک پشت ها یکی ازطولانی ترین سواحل شن و ماسه ای قبرس شمالی است که در 19 کیلومتری گیرنه قرار دارد. جایی است که در آن لاک پشت های سبز و لاجوردی می آیند و در فصل تابستان تخم گذاری می کنند. در این مکان انجمن حمایت از لاک پشت ها در یک ایستگاه کوچک به نام “Goat Shed” که بر ساحل نظارت می کنند. مکانی بسیار دیدنی و جذاب است که موردتوجه مردم ب ومی و توریست ها قرار گرفته است.

سرمايه گذاري در شهر گيرنه

گيرنه يكي از بهترين مقصدهاي سرمايه گذاري در قبرس شمالي ، است . كه سالانه تعداد توريست هاي زيادي در اين شهر سرمايه گذاري ميكنند جهت كسب اطلاعات بيشتر با مشاورين سارمين گروپ در ارتباط باشيد