نیکوزیا در قبرس شمالی

Nicosia

خانه رویایی خود را در نیکوزیا انتخاب کنید

نيكوزيا ، پايتخت قبرس است . اين شهر به دو نيمه تقسيم شده است . كه بخش جنوبي مرسوم به نيكوزيا در اختيار يوناني ها و بخش شمالي آن مرسوم به نيكوزياي شمالي است كه محلي ها آن را لفكوشا مي نامند و در اختيار ترك ها ميباشد.

جمعيت نيكوزيا حدود ، 310000 نفر ميباشد.

نيكوزيا شهري است كه ادارات دولتي ، سفارتخانه ها ، بسياري از شركت هاي خارجي ، كالج هاي آمريكايي ، دانشگاه قبرس و مركز اقتصادي و تجاري كشور در آن جمع شده اند .نيكوزيا از تاريخي غني برخوردار بوده كه قدمت آن به * عصر برنز * باز ميگردد. اين شهر در قرن يازدهم ميلاي به عنوان پايتخت قبرس انتخاب شد.

آب و هواي نيكوزيا به دليل اينكه دريا ندارد ، داراي آب و هواي نيمه گرمسيري و نيمه خشك با تابستان هاي داغ و طولاني است. بخش اعظم بارش ها در اين شهر نيز طي فصل زمستان رخ مي دهد.

دانشگاه های نزدیک به نیکوزیا

دانشگاه NEU ( خاور نزديك ) , كه در نزدیکی شهر نيكوزيا قرار دارد . براي اطلاعات بيشتر كليك كنيد

دانشگاه CIU ( دانشگاه بين المللي قبرس ) كه در فاصله 4 كيلومتري از شهر نيكوزيا قرار دارد . براي اطلاعات بيشتر كليك كنيد.

جاذبه ها :

بیوک هان” یکی از کاروانسراهای قرون وسطی در نیکوزیا بوده که به خوبی حفظ شده است.این کاروانسرا در سال 1572 ساخته شده و در زمان عثمانی‌ها محل تجمع و استراحت مسافران و بازرگانان بوده است پس از اتمام مرمت‌های گسترده، امروزه این کاروانسرا به نقطه مرکزی شهر قدیم نیکوزیا مبدل شده است.

مسجد سلیمیه (کلیسای جامع سنت سوفیا) Selimiye Mosque (St Sophia cathedral) این مسجد در نیکوزیای شمالی قرار داشه و ترکیب جالب توجه‌ای از یک کلیسای گوتیک فرانسوی و یک مسجد را ارائه می کند.

کلیسای پانایا آسینو Panagia Asinou Church

“پانایا آسینو” کلیسای کوچکی با نقاشی‌های دیورای زیبا است که قدمت آنها به قرن دوازدهم تا هفدهم میلادی باز می گردد. این کلیسا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

عمارت درویش پاشا The Dervis Pasha Mansio

عمارت “درویش پاشا” مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و امروزه به عنوان موزه قوم نگاری فعال است. این عمارت در قسمت شمالی نیکوزیا قرار دارد. در برخی اتاق‌های آن شیوه زندگی قبرسی به نمایش گذاشته است.

سرمايه گذاري در نيكوزيا :

 به دليل اينكه نيكوزيا دريا ندارد ، مركز توجه توريست ها نيست و سرمايه گذاري املاك در ان كمتر از ساير شهرهاي قبرس صورت ميگيرد. جهت دريافت اطلاعات بيشتر با مشاورين سارمين گروپ در ارتباط باشيد